Spfx make-up sculptuur: Latex Panda neus/mond

By | 19:35 1 comment
 Een van mijn grote hobby's is om te grimeren hoe meer effecten hoe leuker ik het vind!
Ik heb al vaak een latex mond van een kat of varken ---> ( zie hier ) gekocht en gebruikt!
Maar toch vind ik het leuker als je het helemaal zelf kan maken!

Officieel maak je een ontwerp met klei en ga je dat gieten in gips en dan heb je een negatieve mal en dat vul je weer met latex. 

Maar dat is mij te duur en veelste veel werk dus ik heb het op mijn eigen manier gedaan! Daarbij maak je ook een ontwerp met klei zoals het officieel gaat alleen giet ik het niet maar doe ik er meteen latex over! En dat werkt ook prima!

Panda neus/mond!
Zie de foto's waarbij alles stap voor stap wordt uitgelegd en je uiteindelijk het eindresultaat kan zien.




Vloeibare Latex en plastiline klei en sculpter gereedschap




Een houder voor het hoofd gemaakt! Waar het makkelijk in kan liggen.

Het ontwerp op het hoofd kleien.




Het resultaat van de gekleide panda neus/mond



Toch nog een klein beetje de neus aangepast.




De vloeibare latex, wattenstokjes en natuurlijk het hoofd met het gekleide ontwerp klaar zetten.


1 laag latex


 Na elke laag moet het 5a 10 minuten drogen maar met de fohn gaat het stukken sneller!



 2 lagen latex



3 lagen latex



En weer fohnen...



5 lagen Latex



6 lagen latex
























Als alle lagen latex (bij deze 6 lagen) erop zit. Smeer je het geheel in met transparante poeder zodat het niet aan elkaar blijft plakken.


 En dan met een zachte kwast en een beetje transparante poeder het voorzichtig van het hoofd afhalen. Stukje voor stukje







 Hier zie je stukje voor stukje hoe de latex masker los komt van de klei.




Hier is het eind resultaat!! Mijn eigen gemaakte latex panda beer neus/mond!! Alleen de randjes nog netjes afknippen





Uiteindelijk heb ik twee latex panda neus/mond maskers gemaakt!
1 om te gebruiken en 1 als reserve!
Omdat de klei nu weer van het hoofd af gaat voor een nieuw ontwerp.

Nieuwere post Oudere post Homepage

1 opmerking:

  1. Wauw, wat heb ik respect voor jou zeg! Je bent echt hartstikke creatief en dit ontwerp is echt mooi gemaakt :O

    BeantwoordenVerwijderen