Nieuwe camera: Olympus e5

By | 20:16 Leave a Comment
Jaren heb ik de spiegelreflex camera van olympus: de olympus e500. Maar de laatste jaar merkte ik dat de kwaliteit toch steeds minder werd. Het was ook al een oude camera die ik ook heb overgekocht van een vriendin. Maar ik heb wel 3 hele mooie lenzen voor de olympus camera die helaas niet passen op een ander merk. Als ik wel zou overstappen ben ik stukken duurder uit omdat ik al die lenzen weer opnieuw moet aanschaffen en dat is onwijs duur. Daardoor was mijn oog gevallen op de nieuwste en tevens allerlaatste model die ze uitbrengen de olympus e5. De kwaliteit is bij deze stukken mooier en ook een grote voordeel is dat het scherm uitklapbaar is en ik voor die een afstandbediening kan kopen.
Maanden lang keek ik op de site en was hij nog steeds beschikbaar maar helaas had ik het geld toen steeds niet want het is een erg dure camera. (prijs zal ik maar achterwege laten :P)

Maar van de week ging ik nog eens kijken en zag ik dat hij overal uitverkocht was en niet meer leverbaar. Ik dacht dit zal toch niet zo zijn en was al bang dat ik het wel kon vergeten en over moest stappen op een ander merk. Maar mijn vader ging zoeken op marktplaats en vond 2 advertenties waarin een olympus e5 werd aangeboden. Eerst had ik zoiets van ik ga toch geen tweedehandse camera kopen wie weet wat er mis mee is. Toch ging ik de advertenties lezen en 1 advertentie kwam er heel voordelig en positief uit dat ik erop had geboden. En dan duurt wachten lang..

Gisteren was het zover en mocht ik hem komen ophalen en de camera is dan wel een paar jaar oud maar ziet eruit alsof hij net uit de doos komt. Hij is een paar keer gebruikt maar niet veel en dat is te zien en ik ben er zo blij mee. En ook zat er een extra batterijgrip bij (die wou ik zelf ook gaan aanschaffen als ik deze camera had, maar dat hoeft nu niet meer.

Nu is het flink wennen want deze olympus e5 is stukken groter dan de olympus e500!!
Maar heb er gisteren al veel mee gefotografeerd zie mijn Fijne feestdagen blog!!

Zie hieronder een paar foto's van mijn nieuwe camera (promotie foto's die niet van mij zijn)





Deze 12-16mm lens heb ik nu ook
Zo ziet de camera eruit met de extra batterijgrip.




Nieuwere post Oudere post Homepage

0 reacties: